Ja fa temps que els professionals de gestió de les persones saben que cuidar els treballadors és un bon negoci. Un treballador satisfet treballa més i millor. A les empreses que marquen tendència han comprovat que cal cuidar els treballadors des del primer dia i que una bona manera és rebre'l amb un kit de benvinguda.
Si fa temps que no canvies de feina o si la teva empresa pertany a la massa grisa i insípida t'ho explico. El kit de benvinguda és tot allò que l'empresa lliura a cada treballador en el seu primer dia a la feina juntament a la informació institucional, la normativa interna, la llista de telèfons, el pla d'emergència... El kit inclou un seguit de coses que tenen tot l'aspecte d'un regal personal i sol anar dins d'una bonica caixa amb el logotip de l'empresa ben visible, no se t'oblidi qui t'ho dona. El contingut és d'allò més variat i guarda relació amb la cultura de l'empresa: memòria USB, grapadora, joc de bolígrafs, agenda, ratolí d'ordinador, gorra, samarreta, motxilla, una ampolla de rom, bosses de patates fregides, una biblia, una tassa..... la tassa no acostuma a faltar mai i en ocasions, personalitzada amb el nom o, fins i tot, amb una caricatura. Tot s'hi val per a que et sentis com a casa.
A la tradició de lliurar el kit de benvinguda l'ha seguit la tradició de fotografiar-lo i presumir d'ell a les xarxes socials. Facebook i LinkedIn contenen centenars d'exemples de kits de benvinguda penjats pels obsequiats. Encara no porten un dia a l'empresa i ja estan fent propaganda a les xarxes. Una inversió ben rendible.
Avui he conegut un kit amb doble missatge. En un centre d'R+D de casa nostra els nous treballadors reben de regal una ampolla per a filtrar aigua, una ampolla que converteix l'aigua clorada de la xarxa en una aigua amb molt bon gust. I afegeixen, l'ampolla és per tu i mentre treballis amb nosaltres els filtres els tindràs de franc.
El missatge és clar, ens preocupem per tu i la teva salut (beu tanta aigua com vulguis i beu-la bona) i per l'entorn (no invertim en aigua embotellada ni generem residus). Responsabilitat Social Corporativa a cada glop.
El missatge és clar, ens preocupem per tu i la teva salut (beu tanta aigua com vulguis i beu-la bona) i per l'entorn (no invertim en aigua embotellada ni generem residus). Responsabilitat Social Corporativa a cada glop.
Per curiositat, he consultat el preu de l'ampolla en qüestió i he preguntat a la meva empresa quantes ampolles d'aigua mineral gastem. He dividit una quantitat per l'altre i... en dos mesos amortitzariem la inversió. Realment una molt bona pensada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada